Algemene voorwaarden

Algemene bepalingen

Deze algemene voorwaarden definiëren, zonder afbreuk te doen aan de toepassing van bijzondere voorwaarden, de respectieve verplichtingen van de contractpartijen met betrekking tot diensten die door onze diensten worden geleverd.

Door ondertekening van de overeenkomst of offerte erkent de klant uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en deze te hebben aanvaard.

Onze algemene verkoopvoorwaarden zijn beschikbaar op onze website www.cleanview.be en kunnen op verzoek ook naar klanten worden gestuurd.

De bepalingen waarvan niet uitdrukkelijk wordt afgeweken, blijven van toepassing. De toepassing van deze algemene voorwaarden kan alleen worden gewijzigd door een schriftelijke overeenkomst van onze kant.

In geval van tegenstrijdigheid tussen de algemene voorwaarden van onze klant en onze eigen voorwaarden, wordt overeengekomen dat de laatste prevaleren.

Deadlines

Tenzij anders vermeld, wordt het uitvoeringsschema slechts ter indicatie gegeven.

Als dit verplicht is, moet dit duidelijk als zodanig worden vermeld op de bestelbon. In dit geval kan de klant in geval van vertraging in de uitvoering van de diensten een schadevergoeding eisen die niet hoger mag zijn dan 10% van de totale prijs van de offerte of het contract.

Zelfs in dit geval ontslaan de volgende omstandigheden ons van onze deadlines:

  1. Overmacht (met inbegrip van, in het bijzonder, stakingen, technische incidenten en tekorten aan arbeidskrachten);
  2. Als de betalingsvoorwaarden niet worden nageleefd.

Specifieke verplichtingen van de partijen

  1. Verplichtingen van de serviceprovider

De diensten worden uitgevoerd met onze eigen apparatuur. De keuze en de kwaliteit van de te gebruiken apparatuur en producten worden aan ons overgelaten, met dien verstande dat

    • dat ze op geen enkele manier schade zullen toebrengen aan de klant, zijn persoonlijke eigendommen of onroerend goed, of aan een persoon die ermee in contact kan komen.
    • ze moeten voldoen aan de huidige regelgeving op het gebied van gezondheid, veiligheid en milieu in de breedste zin van het woord

We zorgen ervoor dat ons personeel de geldende voorschriften die van toepassing zijn op de uitoefening van ons beroep naleeft en ervoor zorgt dat deze worden nageleefd, evenals de normen die van toepassing zijn op de terugwinning en verwijdering van afval en de bepalingen van de interne voorschriften en veiligheidsinstructies die van toepassing zijn op het terrein van de klant.

Onze werknemers die op het terrein van de klant werken, blijven onder onze exclusieve autoriteit en verantwoordelijkheid. Ze worden door ons geselecteerd en geïdentificeerd aan de hand van specifieke kleding.

Dit contract geeft ons een resultaatsverbintenis. Als dusdanig verbinden wij ons ertoe kwaliteitsvolle diensten te leveren en alle middelen in te zetten die nodig zijn voor de goede uitvoering van onze diensten. We kunnen echter in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor schade aan meubilair waarvan de aanwezigheid de normale uitvoering van de werken kan verhinderen. Wij kunnen evenmin aansprakelijk worden gesteld voor de aanwezigheid of de verergering van reeds bestaande schade aan het gebouw, het meubilair of de beglazing.

Wij verbinden ons ertoe om, zowel tijdens de uitvoering van de aan ons toevertrouwde diensten als na afloop daarvan, geen vertrouwelijke informatie waarvan wij of onze medewerkers bij deze gelegenheid kennis hebben genomen, openbaar te maken en deze informatie niet direct of indirect te gebruiken voor onszelf of voor derden.

Wij verbinden ons ertoe de nodige verzekeringen af te sluiten bij bedrijven die bekend staan als solvabel om alle aansprakelijkheden te dekken die wij zouden kunnen oplopen als gevolg van de uitvoering van de diensten die ons worden toevertrouwd. Een verzekeringscertificaat zal op verzoek aan de klant worden verstrekt.

  1. Verplichtingen van de klant

De klant mag van ons geen andere prestaties eisen dan die welke in de offerte of het ondertekende contract zijn voorzien. Hij mag van ons geen gevaarlijk of buitensporig zwaar werk eisen.

Hij zal ervoor zorgen dat de diensten in goede omstandigheden kunnen worden uitgevoerd en zal ons onverwijld op de hoogte brengen in geval van een besmettelijke ziekte of, meer in het algemeen, van enig gezondheidsrisico in zijn lokalen.

Het geeft ons vrije toegang tot waterpunten, stopcontacten, afvalwaterafvoeren en oppervlakken die gereinigd moeten worden. Om het schoonmaken van ramen waar nodig te vergemakkelijken, moeten vensterbanken en verwarmingselementen worden vrijgehouden, moeten buitenoppervlakken gemakkelijk toegankelijk zijn en moeten glazen oppervlakken vrij zijn van stickers, posters, etiketten en andere decoratieve motieven.

Het voorziet ons gratis van water, elektriciteit en brandstof voor verwarming die we nodig hebben om onze diensten uit te voeren.

Hij zal ons onmiddellijk schriftelijk op de hoogte stellen van wangedrag, wanpraktijken of schendingen van de bepalingen van het contract of deze algemene voorwaarden waarvan hij vermoedt dat een lid van ons personeel de dader is.

Uitsluitingen

Interventies als gevolg van de volgende oorzaken zijn uitgesloten van dit contract en worden afzonderlijk gefactureerd:

  • Abnormaal gebruik met schade of ongevallen tot gevolg.
  • Nalatigheid of bedieningsfout.
  • Gebruik van andere installaties dan aanbevolen door het bedrijf.
  • Reparaties of onderhoud uitgevoerd door personeel dat niet is goedgekeurd door het bedrijf.
  • Apparatuur verplaatsen of transporteren.
  • Niet-naleving van de normen voor routineonderhoud door de klant.
  • Ongelukken en vandalisme van allerlei aard.
  • Natuurrampen.

Betaling

De prijzen zijn uitgedrukt in euro. Ze worden vastgesteld in overeenstemming met de bepalingen van de offerte of het ondertekende contract.

De facturen zijn betaalbaar op onze maatschappelijke zetel ten laatste vijftien dagen na hun uitgiftedatum. Betalingen na deze termijn brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling een conventionele intrest van 10% per jaar met zich mee, evenals een forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding van 12% van het gefactureerde bedrag, met een minimum van € 50 als schadevergoeding.
Elke betwisting met betrekking tot een factuur moet binnen vijftien dagen na de verzending ervan schriftelijk aan ons worden toegezonden.
In geval van niet-betaling van een factuur op de vervaldag, verliezen alle facturen waarvan de betaling niet is ontvangen op de vervaldag het voordeel van de toegekende termijn en worden ze onmiddellijk opeisbaar zonder ingebrekestelling.

Beëindiging-oplossing ten nadele van een medecontractant

De voorgaande bepalingen houden geen afstand in van ons recht om, naar eigen goeddunken, in geval van niet-betaling of niet-naleving van de contractuele verplichtingen door onze medecontractant, de annulering of beëindiging van de overeenkomst met schadevergoeding te eisen.

In geval van beëindiging van het contract door toedoen van een van de contracterende partijen, is de andere partij een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 30% van de totale prijs.

Geschillen

In het geval van een geschil tussen de partijen of een procedure voor betaling, zijn de rechtbanken die bevoegd zijn voor onze maatschappelijke zetel exclusief bevoegd.

Wijzigingen in de overeenkomst

Elke wijziging aan de specifieke overeenkomsten of aan deze algemene voorwaarden moet het voorwerp uitmaken van een schriftelijke wijziging die door alle partijen wordt ondertekend.

Clausule opslaan

De ongeldigheid of onwettigheid van een van de clausules die tussen de partijen zijn overeengekomen, hetzij in de Specifieke Voorwaarden, hetzij in de Algemene Voorwaarden, maakt de andere clausules op geen enkele wijze ongeldig en nietig; deze blijven volledig van kracht.